Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Frida Lundin - 8 februari 2012 21:03

Läs det här inlägget på min vän Lenas blogg, mycket bra mycket tänkvärt och läsvärt!



http://doloresandlou.blogspot.com/2012/01/vakna-min-van.html

Av Frida Lundin - 8 februari 2012 13:05

Vem kan ha missat att herr statsminister vill att vi ska jobba till vi är 75?

känns jätte kul, måste kännas roligt för dom som är äldre och har sett framimot att få gå i pension..

Men statsminstern vill se att man gör karriärsbyte senare i livet, när andra jobb tex blir för tunga, min undran är då var herr statsminister tänkt göra själv resten av livet?, ska han kanske börja jobba på SSAB?undersköterska eller varför inte han kanske kan plugga till sjuksköterska och jobba hos onkologen, kan han se baksidan av cancersjuka, eller han kan se vad han har ställt till med och vilka han försöker få ut i arbete som kämpar för sitt liv.

Men är det värt att chansa , att man ska rösta igenom detta och vänta och se om Reinfeldt kommer göra någon annan "karriär" knappast!! Som dom flesta förstår eller vet så är allt dom gör för dom som redan har, så klart kan en rik man gå i pension tidigare, medans en annan får kämpa på tills dom är 75, själv är jag lycklig om jag ens hinner bli 75!

Och sen att det är snack om hur allt ska finansieras, ja men sälj inte sjukhus då herr statsminister, låt inte enskilda personer tjäna pengar på vård och sjuka människor, så jävla puckat...

Varför sänka skatterna med typ 100 miljarder  som behövs i vård och omsorg?

Men själv får han gå i pension vid 50 års ålder .....

Att folk inte kan se hur deras politik är..

nej men rösta på blått om du tror att du aldrig kommer bli sjuk eller arbetsslös, men klaga inte sen heller!!

Av Frida Lundin - 8 februari 2012 13:05

Vem kan ha missat att herr statsminister vill att vi ska jobba till vi är 75?

känns jätte kul, måste kännas roligt för dom som är äldre och har sett framimot att få gå i pension..

Men statsminstern vill se att man gör karriärsbyte senare i livet, när andra jobb tex blir för tunga, min undran är då var herr statsminister tänkt göra själv resten av livet?, ska han kanske börja jobba på SSAB?undersköterska eller varför inte han kanske kan plugga till sjuksköterska och jobba hos onkologen, kan han se baksidan av cancersjuka, eller han kan se vad han har ställt till med och vilka han försöker få ut i arbete som kämpar för sitt liv.

Men är det värt att chansa , att man ska rösta igenom detta och vänta och se om Reinfeldt kommer göra någon annan "karriär" knappast!! Som dom flesta förstår eller vet så är allt dom gör för dom som redan har, så klart kan en rik man gå i pension tidigare, medans en annan får kämpa på tills dom är 75, själv är jag lycklig om jag ens hinner bli 75!

Och sen att det är snack om hur allt ska finansieras, ja men sälj inte sjukhus då herr statsminister, låt inte enskilda personer tjäna pengar på vård och sjuka människor, så jävla puckat...

Varför sänka skatterna med typ 100 miljarder  som behövs i vård och omsorg?

Men själv får han gå i pension vid 50 års ålder .....

Att folk inte kan se hur deras politik är..

nej men rösta på blått om du tror att du aldrig kommer bli sjuk eller arbetsslös, men klaga inte sen heller!!

Av Frida Lundin - 8 februari 2012 11:12

Idag är jag ledig, och ska ta med mig Anders till pärlan när han slutar, det är en second hand butik..

vi var in där förra veckan och jag hittade 2 st skit snygga lampfötter, i guldfärg men hade velar spraya dom svarta,men helt plötsligt sa Anders nej , nej det blir dåligt blir inget bra., nähh inte ofta han säger nej så okej han lär ju också få bestämma., men när vi kom hem och jag frågade Anders varför vi inte kunde köpa dom,? dom kostade bara 50 kronor och kunde bli svin snygga om vi sprayade dom så säger han-

Ja jag tror det skulle blivit snyggt!!

Frida-men Anders varför köpte vi dom inte då??jag ville verkligen ha dom och du sa nej hela tiden

Anders- ja jag kände bara för att säga nej till nått där inne på butiken.......

Frida- vaaaa? men då kan vi köpa dom om dom finns kvar nästa gång då?

Anders- ja det kan vi


Vilken dryg jäkel, visste väll att man inte ska lyssna på karlarna när dom säger nej, hoppas för Anders skull att dom finns kvar där idag, annars kommer han få problem, !


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Frida heter jag och här får ni följa mitt liv som både består av sorg och lycka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards