Alla inlägg under november 2011

Av Frida Lundin - 30 november 2011 23:48

Åh jag kan inte sova, mitt sämstaste just nu!

Jag gick från super lycklig till världens olyckligaste, jag sörjer att jag inte föddes i skåne!!

Anders kompis bor i skåne med sin fina familj, och dom håller på att ska köpa hus, vi gick in för att kolla på huset på hemnet, åh jag nästan dog, vet ni hur många fina hus det finns i skåne ? och för inte så dyr peng heller,jag vill flytta helst nu med detsamma, men jag vill ju också bo kvar i Torsång, men helst just nu i det där vita fina huset i skåne eller det röda lilla torpet i skogen i skåne eller det där stora tegelhuset ja det var ju det också i SKÅNE!

Anders skulle nog kunna flytta direkt, eller han hade nog kanske velat mer om vi inte hade köpt ett hus som vi håller på att renovera..

Jag sa till Anders att jag kommer aldrig känna mig lycklig i dalarna igen när jag vet va dom har att komma med i skåne!

Men hur skulle jag kunna flytta till skåne? Jag är ju beroende av min kära mamma, då skulle jag kanske dö av hjärtesorg att sitta så långt borta i en liten rödstuga i skogen!Min favorit människa i världen Mamma!!!

Nej jag får helt enkelt försöka googla runt på lite mer inredning så kanske jag hittar en stol eller nått så jag blir lycklig igen!

från det ena till det andra, idag pratade vi tjejer om ljus och hur man kan ha "tvångstankar" att kolla att det är släckt och sånt, jag har extrema såna tankar, kan stå och blåsa på ett redan släckt ljus för att vara säkert på att det inte lyser, jag har än inte varit till alla gravar jag skulle varit till och tända ljus för på undersidan av ljusen står det -Får ej lämnas utan uppsikt- Och när jag pratade med Anders om det , försökte han förklara för mig att alla tänder ljusen sen går därifrån inget kan hända, -ah men varför står det så på baksidan då? Anders gav upp det blev inge ljuständning han såg framför sig att jag skulle tvinga upp han mitt i natten när jag ligger och tänker och tvinga han att åka runt och kolla så det inte börjat brinna., Skulle fått panik av att vara på kyrkogården under allahelgon när det är flera tusen ljus överallt, jag menar hur ska jag hinna kolla så att alla ljusen brinner rätt?

När jag tänker efter nu så är det väldigt konstiga tankar kan jag tycka, men när jag väl är där så är det dom enda tankarna, att jag ska bränna ner hela kyrkogården och Torsång!


Ska försöka gå att lägga mig nu, eventuellt kolla in mina hus i skåne en sväng till, kanske möblera dom i huvudet också

kyss

Av Frida Lundin - 30 november 2011 20:16

Ett litet film tips, nej ett stort film tips One day=En dag på svenska, så bra så fin så sorglig så hemsk så ångest framkallande så jätte bra!

Se den, !

nu ska jag kram om min käraste!

Av Frida Lundin - 30 november 2011 17:41

I morse skulle min läkare ringa 9.15 jag satt med telefonen i handen hela tiden så jag inte skulle missa det,( lyckats aldrig svara i telefon nämligen), sitter i bilen med veronica på väg till ett möte med telefonen i handen så klart, då får jag ett sms från 3 svar att nån lämnat ett röstmeddelande, ja så klart va det min läkare som jag väntat 1 vecka på att hon skulle ringa upp och det var super viktigt, men nej hon förklara då att hon försökt ringa mig på mobilen men inget svar sen pratade hon på och sa Tack slut. haha jag älskar att hon sa Tack slut ! men otroligt förbannad att det viktigaste samtalet på typ flera månader och så funkar inte telefonen, måste vara nån som straffar mig!

Värdslig sak kan ni tycka men inte för mig, hade verkligen behövt prata med henne angående försäkringskassan som  sittter inne på min sjuklön., jajaja får ringa och försöka i morgon igen!

GE mig sinnesro!

Annars har det varit en super bra dag, har varit på möte med jobbet vi träffar en hälsa coach , fick en stegräknare, nu är det blodigt allvar det är tävlig och våran chef har ett pris,men eftersom det gäller hälsa så har det nog inte nått med en stor godis korg att göra, men hoppas kan man alltid göra=)

Har även varit med finaste tjejerna och alla barnen, jag är så kär i alla små barnen ,Hilmis, Ella, Hugo och lilla Alice!!

Gulli gull, och jag längtar redans till nästa vecka =)

Nu ska lagas lite mat, och försöka sy lite kanske, har haft en liten sy svacka tappat motivationen men den är nog lätt att hitta tillbaka till bara jag sätter mig ner.,


Tack och bock!


Av Frida Lundin - 29 november 2011 19:45

Dagen har bestått av en lugn hemma dag med justin bieber..

När Anders klev innanför dörren sa han -ska man behöva komma hem till det här varje dag?


Jag har nyss insett att det gått för långt då jag helst inte vill disskutera nått annat är honom !

Ska tala med min terapeut om mitt nya beroende kanske..,

Annars har vi inte gjort så mycket idag, jag håller på att kämpar för att vi ska sälja soffan så vi kan bygga den andra, Anders säger att han har svårt att släppa taget om soffan, oftast brukar det vara jag som har svårt att släppa taget , eller nej så är det inte alls det jag säljer allt jag tröttnar på ,helst inom närmsta dygnet, för att sen sitta och gråta och tala om för Anders att han är världens sämstaste som kunde låta mig sälja saken.

Eftersom Anders friade till mig i Turkiet förra året, så har vi så klart förlovningsringar, jag talade om för Anders att jävlar om han tar av sig den , den ska vara på dygnet runt! Men eftersom jag hade valt världens finaste och vackraste ring som jag bara älskade från efva attling, och skulle aldrig nånsin byta jag skulle ha den för all framtid!!!

Riktigt så blev det inte, den va stor och bred och mega jobbig att ha på sig alltid, så jag tar alltid av mig den när jag kommer hem ( har den på mig ute bland folk så klart , vi lär ju hålla en enadfront)

Men oftast är det Anders som hittar ringen på massa olika konstiga ställen och tar med den till mig, har hänt att jag glömt den inte bara hemma utan många andra ställen,.

Jag frågade Anders varför han alltid tog med sig den och hade den i fickan, då sa han - Jag är rädd att du ska få ett ryck och sälja den på blocket en dag när du tröttnat, ...Åh är inte det kärlek det??!!


Fast nu när jag tänker efter så är det rätt sjukt, tror Anders att jag ska sälja min ring?då måste det gått långt i mitt köp och sälj beroende!

Vill bara påpeka att jag köper oftast saker på loppisar eller blocket, så jag är faktiskt inte helt galen , eller?

Nej nej det är jag inte alls det fick lov att tänka lite, jag hade varit galen om jag inte köpte den där fina möbeln för under hundra lappen, om jag lämnat den där hade jag varit galen!


Okej nu har jag inte tid att skriva nå mer, för nu ska soffan och köksön som jag verkligen ville ha (för några månader sen ja) upp på blocket, men jag är livrädd att jag ska ångra mig, kanske ställer ut dom i garaget bland mina typ 20 färgglada stolar som jag absolut kommer ha användning för i framtiden!

Av Frida Lundin - 29 november 2011 15:22



Det har gått så långt att när jag går in på youtube så tipsar dom mig om låtar jag kanske skulle gilla och där står det bara justin bieber hahah

Av Frida Lundin - 29 november 2011 14:48

Anders tycker jag är som en 14 åring här hemma som går runt och sjunger på Justin bieber låtar, och jag bara älskar hans film never say never, jag googlar han, jag kolla in youtube efter allt jag kan hitta ,ja jag märker att det här är trodde jag inte själv men han är ju så himla söt!!Och jag älskar att lyssna på texten i låtar och jag tycker han har så många bra och fina ord i sin =)Haha jag är en tjej som typ älskar reggae och gillar inte så mycket pop, men JUSTIN BIEBER my god, känns som jag är lika kär i han som jag var i Aaron carter när jag var liten och klistrade in Aaron carter i min dagbok och kallade han min pojkvän, jag trodde verkligen Aaron Carter älskade mig lika mycket som jag älskade honom!Hur kan jag missat han ? just nu är Anders trött på Justin bieber,kanske väldigt förståligt efter som jag skaffat ett beroende av hans film, och vill helst ha den på alltid och spolar tillbaka hundra gånger till just det där perfekta uppträdandet!!Jag försöker förklara för Anders vilken fin människa han, va synd det är om han som har så ont i halsen och inte kan uppträda,stackars Justin stackars han, Anders säger att jag måste sluta nu. det räcker.Men är jag lite ledsen då slår jag på filmen och blir lite lycklig och sitter här och hoppar upp och ner i soffan och sjunger med., kolla här vilken fin refräng i en låt alltså!I'm overboardAnd I need your lovePull me upI can't swim on my ownFasiken tänkte slänga upp lite klipp här men fattar inte hur man gör, kanske återkommer nästa inlägg med lite klipp=)Och ni som inte kolla på filmen, se den, man blir så glad=)Jag trodde den va töntig innan och hade inte ens hört han innan , men man blir lite kär!!

Av Frida Lundin - 28 november 2011 13:15

I bland kan det bli för mycket och bägaren rinner över. så känns det just nu, att disskutera med folk som inte har en anning om nått utan vill bara retas-. stört..?


Har man mått dåligt ett tag är det lätt att falla tillbaka även fast det kan vara töntigaste grejen man blir irriterad över, allt är inte bara guld och gröna skogar.,

Pratat med Anders om allt idag, och han tyckte jag skulle uppdatera bloggen i stället,? haha just då skulle det nog inte vara en sån bra ide, men nu har jag lugnat mig lite så då går det bra,hade jag skrivit för några timmar sen hade det inte blivit ett bra inlägg. Tycker Anders det är bra att jag skaffat blogg så jag kan spy ut mig här istället och han slipper lyssna ? ja kanske det, hummm ja kanske efter att ha bott med en ångest och stressfylld flickvän så kanske han njuter lite nu att jag skriver ut vad jag tänker på bloggen istället för att väcka han mitt i nätterna =)


Till och med nu när jag skrivit att jag blev så irriterad, tappade jag irritationen lite, det var ju mega bra, slipper dagen bestå av att irritera sig.,


Trött som få efter ett 24 timmar pass, och glädjer mig med att jag är ledig tills fredag, känns super!


Nu ska jag lägga mig och kolla på en film och mysa med tjorven som lígger på min mage och kurrar!



Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka  till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya  möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för  kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen  en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat  på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och  försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här  och där
Och snart har man glömt vem man är

Och jag har ändrat i mitt  rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver  det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag  måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

Melissa Horn-Sen en tid tillbaka
 

Av Frida Lundin - 27 november 2011 21:08

Är det sant att det snöar idag eller ljuger  typ 200 vänner på min facebook?

Är det nått sånt där mass mejl att alla ska skriva att det snöar för då skänker facebook 1 kr till Unicef?

Måste ju vara den enda vettiga anledningen till att alla skriver  det?, eller har dom någon vän som är frihetsberövad  och inte har nått fönster utan den endaste kontakten han har är facebook? ELLlev ER är folket så fruktansvärt nöjda över att lite blöt snö har landat?

ÅH jag vill inte ens kolla min facebook om några dagar då det står  att dom hatar snö,kyla och nu är dom tvungna att skrapa bort all snö från bilen innan dom ska till  jobbet och dom ångrar att dom blev så glada att det kommit lite snö och nu längtar dom bara  efter sommaren...


Ja jag vet jag är precis som alla andra, sörjde en skvätt när det spöregnade idag, och önskar att snön faller så jag får en vit jul, så alla mina julkänslor blir perfekta och min jul blir så där underbar!


Och i skåne önskar dom bara att det ska sluta blåsa,stackars stackars skåne, och här sitter jag och ler åt lite snö som snart smälter bort och skåne sitter och gråter åt allt som raserats.


Ja just idag är allt svart eller vitt inte ens lite mellan grått precis nu, i morgon kanske jag kommer jubla och uppdatera min status "Det snöar"....


Arg på att livet är så orättvist, och att vi inte tar hand om vår miljö vårt klimat, bläääää

Men jag gillar alla er som läser iallafall=) och ta mig inte på så stort allvar, mitt motto är " alla får tycka som dom vill"


PUSS

Presentation


Frida heter jag och här får ni följa mitt liv som både består av sorg och lycka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards