Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Frida Lundin - 5 januari 2012 17:09

När man mått så pass dåligt att man inte vet om man orkar resa sig igen så lever man med en stress att det ska komma tillbaka, att man ska falla igen.

Många gånger kan jag känna en panik känsla av rädlsa att falla tillbaka när jag tagit mig upp igen, finns så lite som kan sätta igång mina känslor till det negativa.

Jag drog mig tillbaka och bara var hemma och låg på sängen själv, nått som jag hatade förut ville alltid va med andra människor, men just då ville jag bara ligga i sängen och lyssna på den mest sorgliga musik jag kunde tänka mig, tycka synd om mig själv , med tron att inget kommer bli bättre.

Skuldkänslorna kunde komma, det finns folk som har det värre, finns människor som förlorat sina anhöriga och här ligger jag och gråter och stirrar apatiskt för någon jag inte ens kunde sätta fingret på, utan det är nått senare som jag förstått!

En sorg som åt upp mig inuti en sorg som jag inte vet om det kommer bli en sorg, en stress som inte gav mig någon sömn, som inte lät mig vara !

Det kan slå mig stundvis att vad ska det hjälpa att jag går och pratar när jag 2 dagar senare bara gråter och är precis lika orolig i själen som innan, men vissa dagar mår jag bra och känner att det här är det bästa som jag gjort att gå och prata med någon..

Jag har en längtan och ett sug, kanske hade det inte varit lika viktigt och bråttom om jag inte fått reda på att jag hade svårt för att få barn, men nu är det så, fakta, måste få hjälp !

Och nästa vecka startar det , då ska jag få hjälp med vikten, jag hoppas att det ska gå bra vet inte om jag klarar ett bakslag, men det är väll mitt negativa i mig som pratar

Kan tänka mig att folk tycker jag svänger mycket, super glad vissa dagar, nedstämd andra!

Men just nu i mitt liv när jag är super glad ligger det nedstämda oftast kvar och tittar fram bland skratten,medans när jag är nedstämd så finns det ingen glädje där!

MEN Det kommer bli bättre, kanske om nån timme,nån minut , i morgon ?,

Av Frida Lundin - 5 januari 2012 15:22

I morse kom Maja och Jonathan på frukost hemma hos oss, mycket trevligt!, skönt att få lite besök när man legat hemma hela veckan, idag mår jag lite bättre ,men alvedon är min bäste vän!

Hade behövt måla lite möbler här hemma , men vågar inte ställa mig och måla själv inne sist jag gjorde det gick det åt skogen, VARNING måla inte med med katter inomhus!


Jag skulle då måla en stol rosa, och en pall gul, kingston skuttade runt som en liten gris i huset och fick vifta bort han ett antal gånger, hade lagt upp stolsdynan på bardisken, kingston la sig där och plötsligt vickar han rakt ner och landar rätt i min rosa färg bytta, den flyger iväg, sprätter ljusrosa färg över sidan av min dåvarande vita soffa, kingston springer runt helt rosa, rosa tass avtryck i hela huset, får tag i honom och kastar in han i badrummet, det jag glömt var att jag ställt in den ny målade gula pallen på toan, springer dit och ser att kingston har självklart dragit hela sin päls efter pallen, resultaten blev att kinsgton fick duscha , han var helt rosa och gul över hela sin svarta päls!

Ett gott skratt så här efteråt!


Nog om det jag behöver verkligen verkligen klippa mig!!, jag kan inte locka det för dagen efter är det kaos i håret


 

Den här bilden är dock taget för nästan ett år sen då Anders ville poängtera att jag måste börja kamma mig

Finns det nått tråkigare? känns som det inte en finns med på min rutin lista, att kamma håret..

Presentation


Frida heter jag och här får ni följa mitt liv som både består av sorg och lycka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards