Alla inlägg under december 2011

Av Frida Lundin - 26 december 2011 14:51

En hetsig disskusion utbröt nyss i hemmet,

Frida-Spar pasta sås burken jag ska plantera i den

Anders-Köp en ny kruka för fan

Frida -Jag är ekonomiska, billigt

Anders- Du är då fan inte ekonomisk, det är jag som är ekonomisk i familjen

Frida -DEt är jag visst

Anders- Du är inte ekonomisk du är ekologisk


Jag tycker att jag är mycket ekonomisk, Anders tycker inte jag är det, som vanligt går våra åsikter i sär där,

Bra att vi har delad ekonomi, allt jag köper ,köper Anders med, delad börda!

Av Frida Lundin - 26 december 2011 11:54

Idag när vi slutade skyndade vi oss ner på stan i falun för att köpa hjul till våran blivande soffa, hann köpa 5 kuddar ,en kjol,2 meter tyg, en kasse med produkter från body shop och en cocos tvål från body shop, allt på mindre än 30 min tror jag, in ut hem...När man levt med en mage som pajar så fort man gör något så är man van att stressa, och sen om det är stress som orsakar magens knasighet så blir det dubbel stress och toa är ett måste, ond cirkel det där:/

När vi åkte in i Torsång idag så låg det träd typ överallt, anders hade sagt att det blåste men trodde inte det blåsit så mycket som det gjorde, jag var ju på jobbet i en lägenhet så märkte inte så mycket av det, kanske det var bra att jag ej var hemma, grannens växthus låg i småbitar på våran gård, stackars grannen!Det är det sjukaste jag sett med alla träden som ligger efter varandra och på gårdar , ush ush!


Kolla här vad jag köpte idag, en full tygkasse med massa godbitar från body shop, endast 500 kronor för allt , igentligen över 1500 men nu hade dom lite julpris ! brännde 650 kronor på 3 minuter, Anders trodde jag skulle ta ut pengar , när jag kom med kassen , skrattade han och sa -ja det kunde jag ge mig fan på att du skulle smita in där, hur lyckades du handla för 650 kronor på så kort tid??? lätt match sa jag =P!


 


Av Frida Lundin - 25 december 2011 22:47

Testar om det funkar att lägga upp på facebook

Dom har ju ändrat den igen,man fattar ju nada som vanligt

Av Frida Lundin - 25 december 2011 11:01

God morgon alla fina!

Sitter på jobbet började kl 09 i morse, svin trött men kom upp och nu sitter jag här =),kliver av 9.00 i morgon bitti, kommer kännas skönt i morgon när jag slutar för då vet jag att jag jobabt och tjänat in lite extra stålar, men nu känns det lite kämpigt, Anders och hans syskon och vänner är i romme och åker bräda, lyyllos dom!=)

HAde en jätte bra jul igår, fick massa julklappar ,jag som har varit så ful i munnen , tomten kan inte ha sett mig tidigare iår =)

Slänger upp lite bilder i morgon och lite längre inlägg!

Ha så kul alla festprisar i kväll!!

Av Frida Lundin - 24 december 2011 13:11

God jul alla fina vänner, vi ar precis mellan landat hemma för en snabb dusch i morse var vi upp till Anders familj och åt frukost, nu bär det hem till mina föräldrar för lunch!! Här ska ätas!!

Hopppas ni alla får en fin och VIT jul, fylla hör inte julen till !

Puss och kramar!!!!!!

Av Frida Lundin - 23 december 2011 18:17

Idag fyller mina små bröder år 16 år dom blir större och större mina fina bröder!!Grattis Anton och Oscar!!

Nu ska vi hem till våra fina vänner brattis oc jenny på uppesittar kväll, myskläder är obligatoriskt, !

Det enda som stör mig just nu är att jag tvättat alla mina underkläder, så dom enda rena och torra trosorna sitter på som korvskinn, känns som hela röven ska trilla ut, nej tacka gud för bomullstrosor som täcker hela rövva!


Av Frida Lundin - 22 december 2011 21:51

vi överlevde kupolen, det var rätt lungt med folk, skönt som sjutton!

Vi har varit hemma hos Anders familj i skräddarbacken så här på kvällen, super mysigt !!

Jag och Anders köpte oss en varsin flanell pjamas, och lika dant som förra året , så var min för liten, och självklart var den större storleken slut!

Förra året fick jag en av Anders, en jätte fin, det som var synd var att jag fick inte ens upp byxorna över knäna, Anders hade köpt hel fel storlek, han hade bara kolllat på galjen och där stod det rätt storlek men i pjamasen stod det 2 storlekar mindre, buhuuu

Aja nu ska jag banta så jag kommer i pjamasen, jag kom i den men magen stack lixom ut, som på en film när fyllegubben har för kort tröja ,

Anders springer runt i sin pjamas och små ler, han tror att jag ska bli lycklig av att han lägger fram 2 chokladaskar bredvid mig öppnade och klara, vilken mupp!!

Eller han känner mig kanske för väl!

Nu till nått super duper kul, idag på posten fick jag ett brev från skönvikt , det är nån klinik i säter som jag ska få komma till och då hjälpa med vikten pgr av pcosen så går jag upp snabbt och svårt att gå ner, har väntat 37 månader och nu är stunden inne! ingen är lyckligare än mig, passar perfekt så här efter jul 12 januari, då lär man ju hunnit lägga på sig lite extra, och på en sån där klinik är det nog lättare att få hjälp om man väger mer =P

Skämt och sido kommer bli svin bra, nu ska fläsket ryka kan man säga, !


Av Frida Lundin - 22 december 2011 14:42

Idag ska jag göra något som jag lovat mig själv,lovat Anders att vi inte ska utsätta oss för, vi ska till kupolen!!!

wahhahaa!

Det är lite med skräck i blicken , darrig läpp och pulserande mage!Hur sjutton ska det här få till? Jag är nog den människa som tål minst stress av alla just nu, börjar bli lite bättre men fan inte bra .....

Vi våra klantisar har typ köpt nada grejer,nada julpynt,nada julklappar., Tur att det är bara några små små paket som ska köpas och jag gjort en lista och karta för att vi ska ta oss fram till rätta saken!


NU ni ska ni får höra, jag vill höra glädjerop ,hyllningar och kanske nått hemskickat på posten så här vid jul!

Jag har inte ätit DIMOR/IMODIUM på 2 dagar, eller 2,5 visst är jag grym? jag har varit runt på massa ställen men magen har hållit sig i bästa läge! jag har nog ätit tabletterna dagligen i 2 år nu, typ 4st varje dag, så grym av mig att jag har vart ute och rört på mig utan att tagit dom! Terapeuten log åt mig igår när jag berättade , duktig du är Frida! Jajemensan!!!!!!MEN nu återstår det och se om jag kanske kanske måste ta en idag för jag ska till kupolen, där kommer säkert magen garanterat rasa !

Ja alltså jag ska inte sluta helt med dom utan minska ner och inte ta dom på rutin utan när jag verkligen behöver dom , så ni kan Gratta mig ändå=)


Presentation


Frida heter jag och här får ni följa mitt liv som både består av sorg och lycka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards