Alla inlägg under december 2011

Av Frida Lundin - 12 december 2011 15:35

Dagen började bra, men sen har jag suttit på facebook och läst diskussioner om moskén som dom vill bygga i Borlänge.

Herregud vilka människor , en tjej sa en bra sak - finns inget som gör folk så upprörda som vargar eller invandrare.

Självklart ska alla få ha sin egen åsikt, det skrev många som va i mot moskén och muslimer att allla får tycka som dom vill fritt land blabla har dom missat att det är  religionsfrihet?

Dom flesta skriver gång på gång , att alla som vill ha moskén är vänsterpartister och läser aftonbladet, och dom är även pedofiler och kvinnoförtryckare.,

Känns som debatten inte kommer någonstans när alla försöker förklara för dom där människorna som är så trångsynta att det handlar inte om att dom glorifierar muslimer eller kristna eller jehovas vittnen, utan att det är religionsfrihet och alla måste få tycka ,tro be till vilken gud dom vill, men det går lixom inte in hos dom människorn.

Jag har skrattat som en galning här hemma när dom ska ge argument om varför det inte ska byggas en moské,

vet ni vad dom kommer fram till? alla muslimer är svin och elaka mot sina kvinnor, men kristendomen som även har i bibeln kvinnoförtryck dom är bättre för alla är inte sånna ???Fattar ni vilken låg diskussions nivå, det är ???ska man skratta eller gråta?

Dom flesta skriver att dom har faktiskt vänner som är muslimer och dom tycker ändå att det är helt fel,ja frågan är om dom verkligen har sina muslimska vänner kvar när dom läser vad deras såkallade vänner har skrivit?

Snacka om att dra alla muslimer över en kam, ush jag mår dåligt över hur människor är funtade,att man kan dra alla över en kam, ser inte längre än näsan räcker!!!


länge leve religionsfrihet!!!!!


Av Frida Lundin - 9 december 2011 18:05

En tanke och fundering som alltid slår mig när jag lyssnar på lugnafavoriter på webben, deras jävla reklam, för det första ska det inte vara nån reklam säger dom hela jävla tiden, men självklart är det reklam ändå, och vilken jävla reklam sen., har du funderat på överviktskirurgi bla bla bla, är det bara jag som tycker eller känner att de flesta som sitter hemma och lyssnar på lugna favoriter är antingen ledsna, eller lite deppiga, dom är absolut inte glada, tror jag iallfall, och är det en bra reklam att ha då? folk lär ju inte må bättre över skit reklam som det " är du missnöjd med ditt utseende" bla bla. tacka fan för att man blir missnöjd med sitt utseende när det enda reklamen handlar om är att du ska förändra ditt utseende!

Ja ja det vara bara en tanke =)

Av Frida Lundin - 9 december 2011 12:47

Inatt har jag sovit så fruktansvärt dåligt, herr Backlund snarkskrek i sömnen så det tog 4 timmar för mig att somna, försökte med hot, puttningar, vrål och tog till och med tjorven till hjälp hon brukar vilja skallgosa en i ansiktet på nätterna så satt henne bredvid Anders ansikte, det funkade inte den jäken började klappa på tjorven i sömnen och snarkade på som vanligt, vid varenda vrålsnarkning röck jag ,kingston och tjorven till, alla utom Anders han sov som en stöckad gris!Mina hatiska kommentarer till stackars Anders på nätterna är brutala, men jag blandar dom med lite kärlek också - Nu jävlar håller du käften Anders Backlund annars får du lägga  dig på soffan, men jag älskar ju dig ändå...

han brukar svara, dom värsta svaren jag vet -mm,mmm och då taggar jag till ännu mer, och vrålar lite högre så katterna flyger ur sängen, och Anders svarar Jaaaaa., men inget händer, han är omöjlig att väcka, och det är omöjligt att somna före han, man måste vara snabb för att hinna somna innan han, funkade bra när jag åt insomningstabletter då hann jag före han, men jag kan lixom inte ringa till läkaren och säga att jag behöver flera tabletter för min karl snarkar funkar nog inte så, TYVÄRR!

Men jag älskar ju han ändå så klart!=)

Jag kom upp i morse iallafall och drog i väg till samtalsbyrån på borlänge sjukhus, borde vara olagligt att gå till en terapeut kl 08 på morgonen, man har ju knappt vaknat, och det värsta jag vet är att sitta i väntrummet på samtalsbyrån, det är lixom mysigt där men man vet aldrig va för person som kommer in, och känns inte som det är läge för lite små snack när man är där inne på den avdelningen, -jaha ja va är du här för då?

Nej man sitter och stirrar ner i sina egna papper och läser nån tramsig skvallerblaska om hur lyckliga alla är och 10 stegen till lycka..

Ett citat jag kanske hatar ja hatar är ett starkt ord men jävlar vad jag ogillar det citatet -bättre ångra nått man gjort än att ångra nått man inte gjort, eller hur fan den går.Finns så jävla mycket jag ångrar och som jag inte skulle ha gjort hade alltså hellre ångrat att jag inte var så jävla puckad och gjorde det. fattar ni? eller är ni glada över allt ni gjort i livet och ångrar inte en sekund? jag ångrar tex det där jävla mobil abonnemanget som vbara stod och gav mig ångest och tog pengar från mitt konto när jag bara hade haft telefonen i lådan, ja jävla bra grej att ångra och jag hade fan blivit lyckligare och rikare om jag bara hade skitit i telefonen, ah jag hade ångrat att jag aldrig köpte den men fan så gladare jag skulle vara nu!

Av Frida Lundin - 8 december 2011 17:18

Här städas det för fulla muggat, citron såpa luktar hela huset! vem älskar inte såpa ? man kan göra allt med såpa, nästan allt i städväg iallafall=) vi brukar blanda eget rengöringmedel, billigt bra och miljövänligt, blanda lite såpa och vatten i en gammal spreyflaska du har sen tidigare, funkar super bra!!

Luktar ekonomiskt och miljövänligt, till skillnad på alla andra flaskor som man inte ens kan lukta på utan att det fräter och man blir tårögd!

Igår bakades det bullar, passade på medans Anders jobbade för förra gången förstörde han alla mina bullar genom att pensla dom med ENDAST gulan i ägget, dom blev gula och det luktade ägg istället för bullar, dom slängdes och jag var smått galen, men när katten är borta dansar råttorna på bordet =P

Men gårdagen var inte helt okomplicerad i bullbaket, för Anders kom ju hem så klart innan bullarna var klara, och han hade EN uppgift att stoppa in sista plåten bullar i ugnen medans jag duschade, glad i hågen åkte jag iväg till Tette och Alice och hade mys hela kvällen, när Anders hämtade mig så hade han tydligen hamnat i bullkoma när han kom hem så han hade somnat och glömt stoppa in bullarna i ugnen? jag trodde han gjort det INNAN vi åkte, måste ha blivit miss i kommunikationen mellan oss, klart plåten bullar skulle stå där ogräddade,självklart!

Nu ska jag dansa vidare med damsugaren,

VÄNTA kolla här min "nya" eller ja våran ny menade jag dörrskylt 10 kr på loppis, en griffeltavla fick hamna på ytterdörren!Snyggt va?


 


Stopp igen, måste tipsa om en dokumentär jag blev tipsade om av Anders moster Brita, jag älskar dokumentärer,

Kokvinnorna heter den, och jag vet inte hur jag känner angående den, om det är synd om djuren,ena tanten eller andra tanten, kolla får ni se!!!

Jädrans kunde inte lägga in klippet, men leta , tror den skulle visas i jul nångång!


Av Frida Lundin - 7 december 2011 13:34

Baka baka liten kaka!

Oj jag har inte bloggat på någon dag, lite medvetet lite omedvetet, jag fastnar så lätt i saker skulle nog kunna sitta och skriva 10 inlägg om saker som gör mig glad saker som gör mig förbannad, ibland kan jag vara väldigt bitter så då är det lika bra att inte skriva om dom sakerna,därför blir det inte så mycket politik i min blogg jag vet att alla får ha sina åsikter men jag har svårt att hålla käft när deras årsikter är helt åt skogen fel, nog om det!!!

Anders tror inte på mig att jag inte kommer skriva om politik, Anders är rent utsagt lite rädd för att valet börjar närma sig, (ja om nått år) men jag gillar helst att vara förberedd därför börjar jag prata om det nått år tidigare, helst precis efter valet =) han tror att jag kommer bli som galen här på bloggen , Anders gillar inte så mycket politik, han sa till och med nej till att sätta upp en röd flagga som var min briljanta ide när jag var galen efter att disskuterat politik med min bror, undra varför , skulle det inte vara snyggt med en röd flagga utanför huset, haha kan förstå varför han sa nej nu !

Inte mycket Anders brukar säga åt mig vad jag inte får göra ,eller inte och inte, han brukar uppmana mig att inte börja prata politik på fester,en glädjedödare tycker han, och jag brukar för det mesta lyssna , inte alltid men då beror det på att nån har såna där konstiga åsikter igen =P hehe

NEJ MEN OJ där ser ni blev massa politik snack, och det enda jag skulle skriva var att jag bakade bullar!!

Jag bakar vaniljbullar mums =), ska ta med mig en påse till min bästa vän Tette och hennes lilla Alice ( ja alice får inte äta hon är för lite ) men mer till oss!!! vi ska ha riktigt tjejmys bara prata ,skratta gulla med lilla Alice och vara sprudlande lyckliga!!!!


När vi skulle lägga oss igår , så sa Anders -FRIDA LUNDIN du kommer att få mig galen ! En vacker dag kommer det komma in folk med vita rockar och hämta mig!!!jag kommer sitta här hemma och bara vicka fram och tillbaka!

Mäh värst vad dramatisk han kan vara den där gullplutten!, han tar nog tillbaka allt när han har nybakta bullar när han kommer hem,


Av Frida Lundin - 5 december 2011 17:45

Här tycker jag ni kan ta er tid och läsa lite om pcos, som dom uppmärksammar mer och mer nu.


http://www.aftonbladet.se/halsa/article14031048.ab


Idag har vi kaklat pappa var här och hjälpte till, blev super nöjd, men foga ska vi göra i morgon när det torkar,

Blev lite smått ny förälskad i vårat kök igen!

här kommer lite bilder, men som sagt är det inte fogat än, först tänkte vi ha vit fog men nu har vi bestämt oss för grå fog=) eller vad tycker ni?

     

Av Frida Lundin - 4 december 2011 21:10

Nu börjar jag känna panik inför julen!!! den du, !

Är så mycket som jag ska sy innan julafton slår till men istället sitter jag här och kollar på blådårar och faller hopplöst förälskad i Zlatan!

Idag har vi varit på bio, grym film, grymma kompisar grym dag!

Nu ska jag ta mig en liten snackbite eller hur det stavas,.


i morgon kommer pappa och då ska vi skrida till handling och verkligen kakla ! det teoretiska innan är jag inte mycket för, puss hej!

Av Frida Lundin - 3 december 2011 23:30

Folk återanvänder alldeles för lite kan jag tycka, enligt min smak iallfall=), jag kan bli hysterisk när Anders slänger en konservburk tex, finns så mycket man kan göra med dom ,barnmatsburkar är guld värt, inte för att vi har sånna hemma, men har fått en stor påse av min bror för nått år sen och den påser lever jag än på=)

Slänger upp lite bilder på några exempel jag har hemma,

Stora gamla glasburkar kan bli ljuslyktor, en gammal kakform kan funka till blockljus, mina hyasinter fick flytta ner i 2 konservburkar, i köket har jag konservburkar, med salt i, och slevar och vispar i några ,några gammla flaskor jag hittat på loppis fick bli ljushållare  

        



Måste även tipsa dom här fina diskmedel, tvål och spolglans flaskorna, super snygga och miljövänliga, finns på willys märke GARANT, ett ekologiskt märke,!


 


Nu ska jag ta och bädda ner mig i sängen och kanske lyssna lite på mia skäringers bok, Avig maria!

Många tips i dag, men ack så bra tips!

Presentation


Frida heter jag och här får ni följa mitt liv som både består av sorg och lycka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards