Alla inlägg den 23 november 2011

Av Frida Lundin - 23 november 2011 17:22

Tog mig i kragen och ringde Sara och hon hämtade mig så jag fick "fördriva" lite tid där, konstigt nog tycker jag att jag borde varit mer hungrig än vad jag är , men det är ju positivt så klart (man har ju som sagt lite kroppshydda att ta av)

samma sak där som med möblerna eller i allafall nästan , Den som spar han har alltså =)


Så kul att träffa tjejerna för man kan verkligen vara sig själv där, springa på toa hundra tusen gånger utan att behöva skämas, och för en person som mig med ständiga problem med magen betyder den tryggheteten mycket.


Kanske ska berätta lite om varför jag ska kolla tarmarna i morgon .

Det började för cirka 2 år sen ungefär samma tidpunkt jag fick reda på att jag hade pcos.

Men det har eskalerat så jag inte har kunnat jobba och inte kunnat gjort allt jag vill göra som tex åka och handla, spontant träffa vänner, allt behövdes planeras in i minsta detalj, ta imodium,veta vart toaletterna finns, snabbast bilväg mm och genom allt det bildades en otrolig stress och ångest, att aldrig känna sig trygg så för några månader sen så gick det inte längre...


Man kan säga att jag ramlade med näsan i marken och orkade inte ta mig upp, allt blev jobbigt och jag mådde bara sämre och sämre, även psykiskt vid den här tidpunkten, ja att gå med så mycket stress och oro inför framtiden tog ut sin rätt, även fast jag inte trodde att det var hela felet..

Under dom här två åren har jag träffat massa läkare och alla säger att det är inget fel, gå ner i vikt blir allt bra,tänk inte på det , det sitter bara i ditt huvud...JA tacka fan för att det sitter i mitt huvud , hur skulle du känna om du trodde du skulle skita på dig så fort du gör nått??


För att göra en lång historia kort så ringde faktiskt min kära mamma in till sjukhuset, för att jag mådde så pass dåligt då och bara grät och gick inte ens upp ur sängen..DÅ fick jag hjälp underbar hjälp! hon lyssnade på mig och kopplade in en samtalsterapeut som jag träffar varje vecka nu och även alla olika utredningar för att kunna se vad som är felet.

Min terapeut tror dock att jag har gått med oro och stress så länge att jag inte kan hantera den längre och därför har magen pajat......

Så i morgon ska jag göra undersökningen så får vi se vad som händer sen, har även gjort en rektoskopi där dom såg sår på tarmen så därför jag ska kolla igen hela tarmen...


Hoppas inte allt blev för otydligt och krångligt men mitt liv är lite mer komplicerat just nu än vad jag önskat.


Ibland kan man falla och slå sig hårt, jag föll och jag är på väg att resa mig upp igen, några sår har inte läckt och det kommer nog ta ett tag innan allt blir bra, men just nu vågar jag iallafall tro vissa dagar att allt kommer bli bra igen, det trodde jag inte att jag skulle säga igen för några månader sen..


kram på er alla gulliga läsare=) i går va jag faktiskt med på bloggtoppen 1-100 va faktiskt på 53 plats tror jag =)

Av Frida Lundin - 23 november 2011 13:49

Idag är kanske min sämsta dag på länge, och det beror nog på att jag inte får äta nått förutom flytande i form av BULJONG!

När man inte får äta blir man ännu mer sugen på allt annat gott, och även fast vi inte äter så mycket socker eller skit, så är jag så fruktansvärt sugen på allt, vill helst av allt ha en paradisask och trycka i mig just nu!!


Ska snart ge mig in på den 4liters drycken som ska intagas för att rensa tarmarna, känner mig sådär peppad på det ...


Och inte nog med det så har jag betalat räkningar för !!!45 tusen!!!!!!!!!  herre mitt jesus barn vad mycket pengar!!

Undra på att man blir deprimerad!


Tack och bock, få se om jag uppdaterar nått mera idag, har en känsla att dagen kommer spenderas i badrummet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Frida heter jag och här får ni följa mitt liv som både består av sorg och lycka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards