Alla inlägg den 25 november 2011

Av Frida Lundin - 25 november 2011 18:44

Är det någon som brukar kolla på Drömmen om ett barn eller Barn till varje pris?

Det har jag gjort och jag önska dom kunde hålla på i evigheter, man tyckte så synd om dom och i bland slog det en att vi själva är i samma situation förutom att vi inte fått hjälp än.

Blir sur att att det ska kosta pengar att göra IVF om det inte funkar efter 3 försök som det är i många landsting,det finns säkert nått landsting det är mer i och några landsting det är mindre i, MEN om det inte funkar då?

Ofrivillig barnlöshet är ju en sjukdom, borde klassas som det tycker JAG.

Alla håller säker inte med mig, men antagligen dom som inte håller med mig , har barn och är nöjda med sina barn .


Jag undrar har alla råd att skaffa barn ? om det inte funkar för dom försöken man får på landstingen så får man bekosta själv, det blir lixom en klass skillnad, dom som har råd får fortsätta, men dom som inte har råd får gott nöja sig med att vara barnlösa..

Blir förbannad ofrivilligt barnlösa ska inte straffas, dom har straffats nog kan jag tycka!


Och då kommer kommentarer säkert som, ja men ska staten betala bla bla bla våra skattepengar bla bla...

måste vara moderaterna i er som talar, JAG skulle GÄRNA betala mer i skatt och hjälpa dom som behöver det bland annat jag själv behöver det! Alla pratar om att dom tycker det är fel att deras skattepengar går till folk som är "felaktit! sjukskrivna som lever på systemet... hummm skatte pengarna går väll till mycket mer än det , eller har jag fattat fel?


Ush vi ska inte komma in på politik nu för då blir jag förbannad, det värsta jag vet är när människor inte ser längre än sitt eget lönespec!!!!!!


Och självklar får alla tycka och tänka som dom vill absolut, jag är inte den som hatar folk eller ogillar folk som röstat annat som jag, alla har sin egen åsikt och det här är min!

Säger inte att dom jag röstade på har exakt samma åsikt som jag, men dom ser iallafall alla människor som människor!


Behöver jag säga att jag röstade RÖTT!!!?





Av Frida Lundin - 25 november 2011 16:53

Idag har jag klippt Anders, jaja jag vet att alla frisörer nu ruskar på huvudet, finns nog inget mer yrke som reagerar så starkt på nått som frisörer. att klippa någon hemma är en dödssynd tydligen  har jag märkt!

Man får lixom den där känslan att dom tycker man är snål och dylikt för att man inte lägger ner 500-1000 på att gå till salong.

Just i Anders fall är det att jag vill ha han lite "sloig" i håret, lixom inte perfekt och inte för fult men ändå inte för fint, fattar ni ?

Anders hade bara en önskning och det var att jag inte skulle klippa "dalapage" , nej nej men det fixar jag Anders det är lungt!


Okej jag ger mig, frisörer är mycket bättre på att klippa och jag är nog inte så bra på det, vi började med en liten dalapage och Anders blev förtvivlad , kanske för att det var några centimeter längre på ena sidan., japp klippte lite till, har ju sett hur min vän Emelie klipper såg ju inte så svårt ut (fast emelie kanske är världens bästa också), det gick åt helvete, jag blev trött, man måste ju springa runt runt och kolla, och när jag kommit till andra sidan hade jag glömt av hur det såg ut, spegeln framför hjälpte inte alls såg inte ett skit, klipp klipp klipp


vill ni se resultatet? Här är Anders i lite längre Dalapage tydligen är det något med anders hår som gör att det faller som dalapage, inte bara jag som lyckats i Anders liv att klippa dalapage..

   



Och här är slut resultatet, min kommentar var med en mössa blir det lite finare =)

Anders ser bilderna just nu när jag lägger upp dom och säger -nej nej Frida vad har du gjort ? han ser ju inte riktigt vad som händer där bak =) och det är lite bättre där bak än första bilderna, men tog ingen bild på det och Anders är inget big fan av mig nu så vågar inte fråga han


Men här ser det rätt okej ut va??

 

Av Frida Lundin - 25 november 2011 16:29

hejsan svejsan

Går dagen gick bra förutom att det gjorde förjävla ont i magen, trodde ett tag att dom skulle spränga mina äggstockar för dom pumpade in så mycket luft.!, Tur jag har min underbara Anders som satt vid min sida och torkade mina tårar, älskade älskade Anders!

Allt såg bra ut fin fina tarmar,det var ju positivt, så nu är det antagligen så att magen pajat av all stress, måste lära mig hantera den..

Terapeuten sa en gång till mig när jag sa att folk sagt till mig, -tänkt inte på det det sitter bara i huvudet tänker du på det blir det värre.

Terapeuten sa då till mig, BARA SITTER I HUVUDET? ja det är inte BARA det, säger jag åt dig att inte tänka på en gul bil, då är det precis det du gör ..Det betydde mycket för mig att han sa så, för jag har ju försökt tänkt på annat men inte så lätt när man får kraftiga kramper i magen och vill bara springa på toa !


Och till alla dom som säger "tänkt på nått annat" verkar tro att det är svin lätt och hade det varit så lätt hade jag inte behövt gå på olika undersökningar som innehåller vidrig smärta, hade jag själv fått bestämma hade jag gjort allt som jag gjort förut såklart!Men livet är inte så enkelt, du kan inte bestämma över din kropp, och antagligen har jag kört på så länge och inte stannat upp så det blev så här.=/


Orkade inte blogga igår , var helt sänkt trött och ont i huvudet av att inte fått äta nå mat, och lugnande tabletter..

Nått som gjorde mig sur va att jag fått en kanyl i armen för smärtstillande och lugnande och jag hade talat om för dom att jag tyckte det var obehagligt och att jag hört att det gör ont , ja det gör ont till och från sa dom, mest i början, jo jag tackar  har ALDRIG känt sån smärta förut  och jag har ändå haft cystor som spruckit och det ena och det andra ...kan inte ens förklara hur det kändes, det enda jag tänkte då är gör det här så här ont ska jag aldrig föda barn (och ni vet ju hur gärna jag vill ha barn så då fattar ni ) då kom hon och sprutade in nått i armen på mig, trodde hon hade gjort det tidigare också men Anders sa till mig efteråt att hon hade inte ens gjort ordning sprutan innan utan fick springa och göra det när jag började gråta och panik andades!


Blev så otroligt besviken när jag hörde det, va fan dom sa att det skulle göra ondast i början och hon visste att jag var rädd , men ändå gav hon mig inget?

Aja men nu är det över och jag önskar ingen annan behöver göra det, BE om att bli sövd isåfall, ett litet tips!

Tänker inte försköna det , för det var fruktansvärt .!


Nog pratat om det, uppdaterar lite mer snart

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Frida heter jag och här får ni följa mitt liv som både består av sorg och lycka.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards